چگونه عمر مفید باتری موبایل را بالا ببریم؟

10 راهکار برای افزایش طول عمر باتری موبایل

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری موبایل

راهکار اول : کاهش نور صفحه نمایش گوشی موبایل

کاهش نور صفحه نمایش گوشی تاثیر مستقیمی بر روی مقدار مصرف باتری موبایل شما دارد. با این کار ساده میزان مصرف شارژ باتری کم میشه و باعث افزایش طول عمر باتری گوشی میشود. توصیه میشه قابلیت Auto Brightness رو هم غیر فعال کنید تا نور صفحه نمایش مدام در حالت کم و زیاد قرار نگیره و سنسور تشخیص نور دائم در حال کار نباشه. این قابلیت از قسمت تنظیمات گوشی کاملا در دسترس هست.

راهکار دوم : ویبره گوشی را در کمترین حالت قرار دهید

یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر باتری موبایل قطع کردن ویبره گوشی یا قرار دادن آن در کمترین میزان است. این قطعه کوچک فلزی که در تمام گوشی ها قرار داره باعث لرزش گوشی در هنگام زنگ خوردن یا دریافت پیام میشود. بهتر است در هنگام تایپ نیز ویبره گوشی خودتون رو قطع کنید.

راهکار سوم : گوشی خود را بطور صحیح شارژ کنید

زمانی که گوشی موبایل شما در حال شارژ شدن است شدت جریان الکتریکی به باتری منتقل می شود که باعث داغ شدن باتری گوشی میشه و وقتی برای مدت زمان طولانی گوشی در حال شارژ شدن باشه باعث گرم شدن باتری و کوتاه شدن عمر باتری موبایل شما می شود. بهترین زمان برای شارژ باتری در بازه بیست تا هشتاد درصد است یعنی زمانی که شارژ باتری به بیست درصد کاهش یافت آن را شارژ کنید و در هشتاد درصد شارژ از برق خارج کنید.

راهکار چهارم : غیر فعال کردن وای فای و بلوتوث

فعال بودن بلوتوث و وای فای تاثیر زیادی در مصرف باتری گوشی دارد بنابراین سعی کنید زمانی که نیازی به وای فای و بلوتوث گوشی ندارید این دو مورد رو خاموش کنید. قطعا با خاموش بودن این دو قابلیت شارژ باتری با سرعت کمتری خالی می شود و عمر باتری نیز افزایش پیدا می کند.

راهکار پنجم : غیر فعال کردن اینترنت دیتا یا سیم کارت

روشن بودن موبایل دیتا باعث افزایش مصرف شارژ باتری نسبت به زمانی که اینترنت سیم کارت خاموش است میشود بنابراین در مواقعی که به اینترنت نیازی ندارید دیتای موبایل خود رو خاموش کنید و در صورت امکان از اینترنت وای فای به جای اینترنت سیم کارت استفاده کنید چون مصرف انرژی باتری در حالتی که از قابلیت موبایل دیتا استفاده شود بیشتر از حالتی خواهد بود که از شبکه وای فای استفاده به عمل می‌آید.

راهکار ششم : حذف اپلیکیشن هایی که در پس زمینه فعال هستند

نصب بودن اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام، فیسبوک، اینستاگرام و غیره که اطلاعات خود را در پس زمینه به روز می‌کنند به طور خودکار منجر به افزایش مصرف شارژ باتری می‌شود. حتی اپلیکیشن هایی مثل اپلیکیشن های آب و هوا که وضعیت جوی را به صورت ویجت نشان می‌دهند هم منجر به افزایش مصرف شارژ باتری گوشی خواهند شد. این برنامه ها به دلیل استفاده مداوم از اینترنت خود را به روز نگه میدارن بنابراین تاثیر بسزایی در افزایش مصرف شارژ باتری موبایل دارند.

راهکار هفتم : خنک نگه داشتن تلفن همراه

هر چقدر گرمای بیشتری به باتری وارد شود عمر و بازدهی آن کاهش می یابد. باتری های لیتیوم یونی در برابر گرما بسیار آسیب پذیر هستند. برای افزایش طول عمر باتری گوشی بهتر است همیشه آن را خنک نگه دارید و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری به عمل آورید. انجام بازی های سنگین در گوشی برای مدت زمان های طولانی، متصل کردن گوشی به شارژر برای مدت زمان طولانی، متصل کردن گوشی به شارژر همراه و یا استفاده همزمان از دستگاه و خیلی از عوامل دیگر می‌توانند منجر شوند که بدنه گوشی شما به شدت داغ شود.

راهکار هشتم : افزایش طول عمر باتری گوشی با فعال سازی Power Saving

تقریبا تمامی گوشی های هوشمند قابلیتی به نام Power Saving Mode یا همان حالت ذخیره سازی انرژی دارند. با فعال کردن این قابلیت  تنظیمات گوشی به طور خودکار در حالتی بهینه‌سازی می‌شوند که کمترین مصرف شارژ باتری در دستگاه به وجود آید. با این کار مقدار مصرف شارژ باتری دستگاه به حداقل میزان ممکن می‌رسد و به نوعی شاهد افزایش عمر باتری گوشی نیز خواهید بود.

راهکار نهم : غیر فعال کردن قابلیت مکان یابی (GPS)

گوشی های هوشمند قابلیت مکان یابی دارند ولی فعال بودن این قابلیت موجود مصرف بیش از حد شارژ باتری می شود. یکی دیگر از روش های افزایش طول عمر باتری گوشی غیر فعال کردن قابلیت GPS است. در تنظیمات گوشی خود می توانید فعال شدن مکان یابی را فقط برای برخی از مدل های خاص تنظیم کنید و یا اینکه با قطع دسترسی به GPS در تمام برنامه ها آن را فقط به صورت دستی فعال کنید.

راهکار دهم : پاک کردن برنامه ها و اطلاعات اضافه

پر بودن RAM گوشی باعث کندی و لگ در تلفن همراه می شود همچنین پر بودن حافظه داخلی مصرف انرژی گوشی را افزیش می دهد. با حذف برنامه ها و اطلاعاتی که به آن نیازی ندارید عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

راهکار یازدهم : خاموش کردن گوشی هر چند وقت یکبار

برای افزایش طول عمر باتری تلفن همراه خود بهتر است هر چند وقت یکبار به آن استراحت بدهید و آن را خاموش نگه دارید. روشن نگه داشتن طولانی مدت تلفن همراه باعث کوتاه شدن عمر مفید باتری آن می شود. بهتر است هر چند هفته یکبار برای چند دقیقه گوشی خود را خاموش نگه دارید.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه