خداحافظی ال جی از بازار تلفن هوشمند

ال‌جی امروز رسما تأیید کرد که از صنعت موبایل خارج خواهد شد. شرکت ال جی امروز به کار بخش موبایل خود پایان داد و در بیانیه‌ای رسمی مدعی شد این تصمیم به LG اجازه می‌دهد بر روی دیگر حوزه‌های تکنولوژی مانند قطعات خودروهای الکتریکی، دستگاه‌های شبکه، خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیاء، رباتیک، هوش مصنوعی و بخش‌های خدماتی خود متمرکز شود.

ال‌جی اعلام کرد گوشی‌های حال حاضر این شرکت همچنان به فروش می‌رسند و پشتیبانی از این محصولات برای مدتی و در برخی کشورها ادامه خواهد داشت. این شرکت هنوز درباره تعدیل نیروهای خود صحبت نکرده است و جزئیات درباره این موضوع به‌صورت محلی اعلام خواهد شد.  ال‌جی تا تیرماه کسب‌وکار موبایل خود را تعطیل خواهد کرد.

شرکت ال جی که زمانی رقیب اصلی سامسونگ در کره محسوب می‌شد، در چند سال اخیر نتوانست با گوشی‌های بالارده و پرچمدار خود در مقابل کهکشانی‌های سامسونگ قد علم کند. همچنین با قدرت گرفتن کمپانی‌های گوشی‌سازی چینی و محصولات بسیار ارزان قیمت و رقابتی آن‌ها، عرصه بر ال جی تنگ و تنگ‌تر شد و هرچند این شرکت قول سوددهی بخش گوشی‌های هوشمند خود در سال 2021 را به کاربران و هواداران داده بود، این قول هیچ‌گاه برآورده نشد.

ال‌جی بازار موبایل را به رقیب‌های خود واگذار کرد. این شرکت در طول چند سال گذشته سعی کرده بود گوشی‌هایی راهی بازار کند که از نظر ظاهر با محصولات دیگر بازار متفاوت باشند. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به ال‌جی وینگ اشاره کرد؛ محصولی که یک صفحه‌نمایش دوم چرخان داشت. این شرکت گوشی دیگری هم به نام ولوت راهی بازار کرده بود که یک صفحه‌نمایش اکسترنال داشت. ال‌جی چند سال پیش گوشی G5 ماژولار طراحی کرده بود.

متأسفانه ال‌جی از جمله شرکت‌‌هایی بود که نتوانست هیچ ‌کدام از ویژگی‌‌هایی جدیدی که معرفی می‌کند، به ترند اصلی دنیای موبایل تبدیل کند. از طرف دیگر گوشی‌های هوشمند معمولی این شرکت هم نتوانستند با دیگر محصولات بازار رقابت کنند و در قسمت‌های مختلف از جمله دوربین ضعیف عمل کردند.

ال‌جی به جمع شرکت‌هایی می‌پیوندد که در طول سال‌های گذشته نتوانستند در حوزه موبایل دوام بیاورند. البته یک سری از این شرکت‌ها روند تولید گوشی‌ را به شرکت‌های دیگر واگذار کردند. مثلا گوشی‌های نوکیا توسط HMD ساخته می‌شود و تا سال گذشته، گوشی‌های بلک‌بری توسط TCL ساخته می‌شد. HTC هم در سال ۲۰۱۷ بخش زیادی از کسب‌و‌کار موبایل خود را به گوگل واگذار کرد.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه